Din păcate încă există antreprenori care consideră că investiția în marketing nu este o investiție ci o risipă. Da, întradevăr poate fi risipă atunci când marketingul nu este măsurat. Din fericire în ziua de azi indicatorii online sunt foarte ușor de urmărit. Google Analytics sau Google Trends sunt cele mai populare mijloace pe care te poți baza în măsurătorile tale. Prin acești indicatori se arată traficul site-ului și sursele care îți aduc vizitatori sau analiza conversiilor (cumpărături finalizate), toate în timp real. Acest lucru îți permite să corectezi și să îmbunătățești acțiunile din promovarea ta online foarte repede.

Indicatorii online sunt împărțiți în cele 3 categorii de mai jos.

  1. Indicatori de trafic
  2. Indicatori de conversie
  3. Indicatori pentru campanii de email

Indicatorii de trafic

  1. Traficul total al site-ului – însemnând câți vizitatori unici ai avut pe site într-un interval de timp
  2. Numărul căutărilor organice – vizitatorii care au ajuns pe site în urma căutărilor prin cuvinte cheie (performanța SEO) sau cele mai căutate cuvinte la un moment dat.
  3. Social media – câți vizitatori au venit din social media (postări și campanii).
  4. Vizitatori unici vs vizitatori recurenți – astfel poți să vezi câte persoane s-au reîntors pe site vs câte sunt la prima vizită.
  5. Timpul petrecut pe site – media de timp pe care o petrec vizitatorii tăi pe anumite pagini din site.
  6. Sursele de trafic – astfel poți să vezi care sunt sursele care funcționează cel mai bine pentru business-ul tău.

Indicatori de conversie

  1. Bounce rate – reprezintă rata de respingere, adică câți vizitatori au ajuns pe site și au ieșit fără să acceseze și alte pagini. O rată mare de respingere îți arată că site-ul trebuie îmbunătățit.
  2. Rata de conversie – se determină raportând numărul total de vânzări la numărul total de vizite de pe site-ul tău. Conversia se referă la câți dintre vizitatorii website-ului se transformă în lead-uri (potențiali clienți), iar ulterior în clienți.
  3. Costul per lead (potențial client) – cât costă să obții un lead vs cât costă campaniile tale de marketing.
  4. Costul per conversie – asemeni costului per lead, îți arată raportul dintre investițiile financiare și rata numărului de clienți care au cumpărat.
  5. Valoarea medie a comenzii – te poate ajuta să identifici oportunitățile de a renunța, de a vinde sau de a promova oferte speciale. Pentru a obține această valoare, împarți suma veniturilor generate cu numărul total de comenzi.
  6. Rata coșurilor abandonate – câți vizitatori părăsesc magazinul online fără să cumpere, după ce au adăugat produse în coș.

Indicatori pentru campanii de email

  1. Rata de livrare – numărul total de emailuri care au ajuns în inbox-ul abonaților. Numărul total de emailuri trimise excluzându-le pe cele care nu au ajuns în inboxul destinatarilor din cauza adreselor invalide (hard
    bounce) sau pentru că au avut inbox-ul plin (soft bounce).
  2. Rata de deschidere – numărul persoanelor care deschid email-urile tale.
  3. Rata de click-uri – câți abonați au dat click pe linkurile din mail.
  4. Rata de conversie – numărul de persoane care nu doar au dat click pe butoanele inserate în e-mail, dar au și cumpărat produsul sau serviciul respectiv, ori au descărcat un e-book, spre exemplu.
  5. Rata de dezabonare – câte persoane renunță să mai primească e-mail-uri de la tine.

Orice antreprenor și echipă de marketing ar trebui să își măsoare acțiunile de marketing online. Din fericire există tehnici și metrici prin care se pot valida strategiile alese pentru promovare astfel se împiedică irosirea resurselor de timp și bani în campaniile desfășurate.

Alege să te concentrezi pe acele strategii care pot fi susținute cu cifre și dovezi și care în final contribuie la dezvoltarea afacerii. Noi suntem aici să te ajutăm cu marketingul tău online și nu ezita să ne contactezi.