Am început o secțiune nouă numită #eraDigitala prin care ne dorim să te facem să înțelegi mai bine lumea online-ului. Acest articol este primul din această serie și este despre website-uri și de ce ar trebui ca ele să fie mobile friendly/ resposive.

Ceea ce ne-a inspirat sa facem #eraDigitala au fost întrebarile pe care le primim în mod frecvent de la clienții noștri. Una destul de des întâlnită a fost: Ce înseamnă să ai un site mobile friendly sau altfel spus mobile responsive?

Așadar, în acest articol discutăm despre:

  • Cum motoarele de căutare s-au adapatat la modul în care folosim telefoanele mobile
  • De ce să iți faci website-ul să fie mobile freindly
  • Dar și câteva aspecte bine de știut despre mobile SEO

Urmărește acest video pentru a vedea exact, iar dacă preferi în scris, atunci citește mai jos.

Să ne imaginăm un scenariu: Ești în apartament, pe picior de plecare și observi că ți s-a spart o țeavă și bucătaria se umple de apă. Taxiul te asteapta jos si trebuie neaparăt să pleci fiindcă ai o întâlnire importantă stabilită. Ce faci? Oprești apa desigur, apoi te urci  în taxi și cauți rezolvarea. Cum?

Îți iei telefonul, scrii pe Google “instalator near me” – sau în traducere liberă, “aproape de mine”, iar rezultatul îți va afișa câteva businessuri la o distanță scurtă de apartamentul tau.

Doar una din opțiuni are un buton de apelare rapidă. Fiind aproape de destinația unde trebuie să ajungi, alegi să folosești acest buton și stabilești întâlnirea cu instalatorul în cel mai scurt timp.

Acesta este un scenariu  perfect pentru a înțelege mai bine cum folosesc potentialii tăi clienți telefonul: sunt mereu pe fugă, presați de timp și căutând rapid soluții la problemele pe care le au.

Care e treaba cu motoarele de căutare?

Motoarele de căutare oferă oamenilor răspunsuri bazate pe cuvinte cheie și locatie. Ele pot determina și dacă un site este mobile-friendly. Deci ce înseamnă de fapt mobile-friendly?

Să începem cu tehnologia folosită pentru a construi un site. Sunt multe opțiuni, dar motoarele de căutare le preferă pe cele care au un design responsive. Un site responsive se adaptează în funcție de dimensiunea gadege-ului de pe care este vizualizat. Când ai un site responsive, nu trebuie să creezi site-uri separate pentru fiecare dispozitiv, fie el telefon, tabletă sau desktop deci se salvează foarte mult efort și bani.

Scrisul și butoanele trebuie să fie ușor de citit și de folosit chiar și de pe cel mai mic ecran, iar navigarea trebuie să fie cât mai simplă, utilizatorul intuind foarte ușor ce se vrea de la el și cum să acționeze. De exemplu, în scenariul nostru cu instalatorul am avut un buton de apelare rapidă.

Ce înseamnă mobile SEO?

După ce am creat site-ul să fie mobile friendly <strong>cum ajutăm motoarele de căutare să îl și recunoască astfel?</strong> Pentru a optimiza un site să aibă rezultate bune în căutările de pe telefoanele mobile trebuie să se țină cont de câteva aspecte. Mobile SEO include aceeași factori ca la website-urile standard precum: conținutul de calitate, dar esențial pentru optimizarea SEO pe mobile este performanța și aplicatibilitatea.

  • Performanța înseamnă cât de repede răspunde siteul, cât de repede se încarcă imaginile sau alte fișiere.
  • Aplicatibilitatea se referă la experiența utilizatorului în timp ce folosește site-ul. Dacă experiența lui este una placută și ajunge cât mai repede la acțiune pe site atunci cel mai probabil site-ul tău va apărea printre primele căutari pe mobil.

De exemplu, unele videouri sau imagini în anumite formate nu se încarcă pe telefoanele mobile, iar asta cu siguranță nu va oferi o experienta plăcută utilizatorului, nu?

Poți să verifici dacă site-ul tău este mobile friendly cu testul de compatibilitate de la Google (Scrii în Google – “Google’s mobile friendly test”) și îți va apărea să introduci linkul apoi vei afla cum se comportă pe telefoanele mobile.

Să recapitulam:

  • Este important să te asiguri că site-ul pentru businessul tău arată și se comportă bine pe telefoanele mobile
  • Un site mobile friendly îți poate aduce mai mulți vizitatori, le va oferi o experiență plăcută când navighează și astfel se transformă în clienți, iar  businessul tău crește.

În articolul următor vom vorbi despre beneficiile aplicațiilor mobile native pentru afacarea ta și cum să îți dai seama dacă ai nevoie de una.