Ne bucurăm că digitalizarea afacerii Rosebonbon de data trecută a trezit așa mult interes și că v-a plăcut ideea.

Azi vom vorbi despre:

  1. Ce altă afacere are șanse mari să dispară de pe piață în următorii ani?
  2. Ce afacere digitalizăm azi?
  3. Trendul din industria afacerii alese.
  4. Cum se poate transforma și afacerea ta, dacă face parte din aceeași industrie (hotelieră)?

Ziceam că scopul nostru prin aceste episoade din #eraDigitală este să te facem să realizezi cât de departe îți poți duce afacerea, să te promovăm și să îți expunem idei pentru a te diferenția de concurență. Vom încerca să îți creăm o viziune asupra afacerii tale la care poate nu te-ai gândit.

Vrem să te ajutăm să îți dai seama cum se dezvoltă industria din care  faci parte, care sunt șansele ca afacerea ta actuală să dispară de pe piață în următorii ani și cât de mult va trebui să te transformi.

Iar dacă nu ești antreprenor încă sau poate nu te potrivești cu afacerea digitalizată, suntem siguri că vei rămâne totuși cu ceva informații interesante.

Data trecută am menționat că vulcanizările au șanse să dispară pentru că s-au inventat cauciucurile inteligente.

Ce altă meserie este în pericol să dispară? Contabilii vor putea dispărea în câțiva ani pentru că, mai curând decât ne așteptăm, foarte multe joburi vor fi automatizate.

Ce afacere digitalizăm azi?

Pentru azi am ales o afacere care stă foarte bine la capitolul digitalizare, dar ne-a atras atenția, ne-a plăcut și vrem să o facem și cunoscută. Vreau să povestim un pic legat de ce o să se întâmple cu industria hotelieră în urma acestei pandemii.

Afacerea pe care o vom digitaliza  azi este Casa Alpina – care are un concept tare fain. Este o casă ecologică proiectată și construită folosind materiale și tehnologie care îi reduce amprenta de carbon și din energie. Are un nivel ridicat de izolare termică, încălzire electrică prin pardoseală, lumini ecologice, panou solar, cazan ecologic și fosă septică. Cum mai poate oare această afacere să fie îmbunătățită pentru a satisface din ce în ce mai bine nevoile clienților, dar să își mențină și poziția în piață? Răspunsul îl vei găsi în rândurile ce urmează.

Dar înainte de a „digitaliza” Casa Alpina , să vorbim un pic despre:

Care este trendul în această industrie cauzat, sau mai bine zis, datorat pandemiei?

Suspiciunea clienților cu privire la curățarea încăperilor va continua timp de mulți ani de acum înainte. Lanțurile hoteliere și pensiunile au schimbat și au îmbunătățit deja toate procedurile de igienizare, iar normalul dinainte de pandemie nu va mai exista.

Tot mai multe persoane vor tinde să scape de aglomerația marilor orașe, axându-se pe zone liniștite, înconjurate de natură precum pensiunile sau glamping resorts. Deci, Casa Alpina, pregătește-te! Oamenii te vor căuta.

Tot în urma contextului pandemic, oamenii vor începe să înțeleaga importanța conceptului de a îmbina utilul cu plăcutul. Bill Gates spune că peste 50% din călătoriile de afaceri vor dispărea, iar angajații vor lucra la birou cu 30% mai puțin decât în ​​perioada pre-pandemică.

Pe lângă grija de a avea un customer care bun, hotelurile și pensiunile întâmpină încă o neplăcere și anume, multitudinea de aplicații care trebuie folosite în vederea gestiunii. Managementul intern, aprovizionarea, facturile, accesul la camere, promovarea, totul este administrat în baza unor aplicații diferite.

Desigur că, în viitorul apropiat, va apărea o platformă, un alt business inteligent, care va cuprinde toate aceste aplicații și prin care proprietarii și managerii de pensiuni și hoteluri își vor ușura mult munca.

Sunt multe aspecte de dezvoltat pe această temă, însă articolul de azi ar fi deja prea lung. De asemenea, am putea adăuga informații despre climă și transformarea pensiunilor pentru a fi cât mai eco-friendly, despre flexibilitate, adică să gândești out of the box și chiar să le oferi clienților posibilitatea de a-și adapta dimensiunea camerelor în funcție de nevoile lor + smart devices (oglinzi inteligente de exemplu – în timp ce te speli pe dinți să poți vedea emisiunea preferată), plus informații în ceea ce privește securitatea spațiului și a informațiilor.

Un rezumat asupra trendului industriei hoteliere este:

  1. Igienizarea primează.
  2. Fuga din marile orașe către locații private și cu condiții foarte bune care să îmbine atât relaxarea cât și munca.
  3. Un business inteligent care va apărea pentru a ușura managementul intern al pensiunilor și al hotelurilor.
  4. Transformarea și oferirea de soluții eco, flexibilitate, tehnologizare și securitate.

Având în vedere trendul, cum poate Casa Alpina să își îmbunătățească serviciile, dar cum se poate transforma și afacerea ta dacă deții o pensiune?

Pensiunile/ Hotelurile viitorului se împart în 5 mari categorii și da, pandemia cu siguranță a schimbat clienții și așteptările lor. Viitorul va fi mai mult ca niciodată despre oameni și conectare și va exista o divizare în piață.

  • Unele pensiuni vor vrea să integreze experiențe noi clienților – asta înseamnă că vor merge pe dezvoltarea de parteneriate externe care să ofere o varietate de medii care să se axeze pe starea de spirit a oaspeților . Sună complicat? De exemplu: aducerea de instructori de yoga,  aromaterapie, bucătari privați, recitaluri de vioară private, cererile vor fi tot mai interesante. Iar dacă proprietarii de pensiuni vor veni cu propunerile de acest gen, își vor surprinde clienții într-un mod foarte plăcut și exclusivist.
  • Altele se vor diferenția prin networking. Hmm.. cum adică Bianca? Practic își vor forma brandul personal în jurul interacțiunii dintre oaspeți. Nu vor mai oferi exclusivitate ci din contră chiar va încuraja să se interacționeze cu persoane diferite și astfel să se creeze legături noi prin care să se atragă businessuri în locație. Cum? Fie prin evenimente tematice, fie prin ocazii special create prin care să facă invitații să interacționeze.
  • Alte pensiuni/ hoteluri ar putea fi integratoare de cultură… adică locația se va extinde în afara ei, apelând la vecini și să formeze o comunitate din care să rezulte mai multe interacțiuni. Vecinul se integrează prin oferirea altor culturi locale. De exemplu să încurajeze dezvoltarea economiei locale prin cumpărarea de la țărani sau promovarea atracțiilor locale, organizând chiar și evenimente, fără să se mai limiteze doar la locație în sine.
  • Pensiunile cu rol de architect –  când vorbeam de flexibilitate, aici vor intra acei proprietari care vor gândi out of the box, la propriu. Aceste hoteluri vor integra spații multifuncționale în interiorul locației optimizând fiecare colțișor, dar fără să se oprească aici. Vor dezvolta conexiuni în toate împrejurimile din apropiere pentru a satisface atât clienții care doresc o cameră privată și simplă, dar și cei care ar vrea un apartament luxos.
  • Pensiunile/ Hotelurile integratoare de procese. Aici vor fi acei guru al industriei care vor reuși să integreze oaspeților atât servicii cât și experiențe care să îmbine perfect partea business cu cea de relaxare. De exemplu va oferi serviciul de a prelua clientul de la aeroport, să fie totul pregătit la momentul sosirii acestuia sau să îi asigure taxiul exact la ora cerută.  

Care dintre aceste oportunități se potrivește cel mai bine pentru Casa Alpina? Dar pentru tine? Vrei să oferi experiențe noi clienților? Să îi încurajezi să dezvolte interacțiuni cu alți oameni? Să îți ajuți și comunitatea din care faci parte să crească? Sau să dezvolți parteneriate cu toate hotelurile și pensiunile din jur și de ce nu, poate vrei să le oferi oamenilor de afaceri o ședere lipsită de griji fiindcă te ocupi tu de toate?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *