Scopul episoadelor din #eraDigitală este acela de a oferi conținut valoros. Ne dorim ca prin intermediul acestora să furnizăm informații valoroase, care să te ajute pe tine și din punct de vedere practic, nu doar teoretic.

Obiectivul nostru este să te facem să realizezi cât de departe îți poți duce afacerea, să te promovăm și să îți expunem idei pentru a te diferenția de concurență. De asemenea, vom încerca să îți creăm o viziune asupra afacerii la care poate nu te-ai gândit, viziune pe care o poți pune în aplicare imediat.

Este important să ne gândim și în acest sens pentru a ne da seama cum se dezvoltă industria din care  facem parte, care sunt șansele ca afacerea noastră actuală să dispară de pe piață în următorii ani și cât de mult va trebui să ne transformăm și adaptăm noilor cerințe ale pieței din punct de vedere tehnologic și digital.

Îți dau un exemplu simplu. Știai că s-au inventat cauciucurile inteligente? Adică sunt atât de inteligente încât vor avea garanție toată viața. Nu se vor dezumfla, nu vor face pană și se vor adapta în toate anotimpurile. Anul următor urmează să fie scoase acest cauciucuri pentru biciclete. Știi ce înseamnă asta? Practic, dacă vulcanizările nu se vor adapta, vor dispărea ca afacere în decursul a câtorva ani.

Trebuie să știi că atunci când vorbim despre digitalizare, vom face referire la evoluția tehnologică și la trendul din industria respectivă, nu vom zice nimic din punct de vedere marketing.

În fiecare miercuri vom vorbi concret pe câte o afacere reală și pornind de la obiectivul major al proprietarului, vom expune cum vedem noi digitalizarea afacerii în direcția obiectivului. Ce tactici noi pot fi abordate astfel încât să se diferențieze pe piață.

Deci … Ce afacere digitalizăm azi?

Afacerea despre care vom vorbi este Rosebonbon. La vie en rosebonbon este locul unde Beti creează, croiește, coase, brodează și câte și mai câte… Sinceră să fiu, a fost o plăcere să mă gândesc la direcția acestei afaceri.

În alte cuvinte, azi vorbim despre digitalizarea unui magazin online cu haine hand-made.

Primul pas către evoluție este stabilirea unui obiectiv măsurabil.

Și aici vreau să o citez pe Beti de la Rosebonbon care spune că în următorii 3 ani își dorește așa:

“… îmi doresc ca hainele Rosebonbon sa fie populare, de referință pentru culorile și croiurile retrofresh Nu am în plan deocamdată, dar mi-ar plăcea un showroom, însă unul tip butic, un magazin-bijuterie, ascuns pe niște străduțe, în care să te oprești ca într-un popas, să bei o limonadă rece sau o ciocolată caldă și să probezi haine frumoase. “

În cele ce urmează, vom crea pur și simplu o viziune despre cum poate fi transformată această afacerea care să aibă ca scop vânzarea în online și aducerea clientelor în butic.

Trebuie să știi că toată strategia se învârte în jurul avatarului de client. Odată ce îți cunoști clientul ideal, doar imaginația este limita.

Noi am încercat să identificăm clientele lui Beti și ne-am gândit de ce servicii s-ar bucura să beneficieze.

În primul rând, din punct de vedere al digitalizării, site-ul este de referință. Este aproape de neconceput ca un business să funcționeze fără să aibă un site. Să zicem că totuși că îl avem, dar asta nu e suficient; el trebuie gândit astfel încât să vândă, dar să facă popular și buticul acela fain în care putem bea limonadă și putem să probăm haine frumoase.

Începând de aici, clienta lui Beti ar putea beneficia de:

  1. Un Live chat prin care Beti să o servească în timp real și tot prin live chat să aibă posibilitatea să trimită și feedback – pentru a o ajuta pe Beti să își îmbunătățească produsele sau serviciile
  2. Un formular custom, nu cel standard de contact, pentru clienta care vrea să își programeze o sesiune de cumpărături super personală și privată, cu consultanță și ghidaj, plus limonada și ciocolată pe care le-am menționat deja. Prin acest form, se reușește atragerea clientelor din online către butic, oferindu-li-se o experiență unică..
  3. Iar…  acum partea cea mai faină… pentru acele cliente care au bani, dar prea puțin timp liber, să aibă posibilitatea, prin intermediul website-ului, să solicite un personal shopper. Ce înseamnă asta? Practic, Beti va deveni sfătuitoarea lor în a-și alege ținutele fără ca ele să fie prezente fizic. Aici nu vorbim de un produs, două… ci de volum. Deci trebuie făcut într-un mod foarte eficient din punct de vedere al timpului și mai ales să se asigure că rata de retur să fie cat mai mică.

Dar cum poate face asta mai exact în #eraDigitală? Păi.. printr-un chestionar integrat în site, ea le va identifica personalitatea, gusturile și nu numai, iar în funcție de personalitate, Beti are pregătite ținute, dar și produse personalizate. Pentru a se asigura de mărime, combinații de produse etc, comunicarea efectivă se va desfășura printr-o aplicație mobilă.

4. Aplicația mobilă are neeenumărate posibilități… prin aplicația mobilă va oferi exclusivitate clientelor și le va fideliza. Cum am vorbit în episodul 2 din #eraDigitală, prin push notifications, ea le poate trimite statusul comenzilor, oferte personalizate, mesaje de zilele lor de naștere și nu numai. Se poate integra chiar și un map unde pot vedea în timp real unde se află comanda.. ca la star taxi de exemplu.

Aceste femei se vor simți unice în urma acestui pas, iar pentru Beti ar fi un câștig mare pe parte de vânzare online, dar mai ales pe ceea ce înseamnă fidelizarea clientelor.

5. Și.. dacă nu este destul… ultima parte din digitalizarea afacerii Resebonbon ar fi legată de cum ar putea să își asigure o rată de retur cat mai mică (mă refer din punct de vedere logistic, facturi).

La efectuarea comenzii, se va genera un QR Code pentru întreaga comandă (care se va găsi pe colet). Clienta, în momentul în care primește coletul, trebuie să scaneze QrCodeul pentru a-l deschide și automat în aplicație îi vor apărea produsele cu prețul (să nu uităm că hainele au fost alese de un personal shopper).

Dacă unul din produse nu este bun sau se răzgândește asupra lui, va fi scanat prin aplicație și coșul virtual se va actualiza într-o secundă. Ca ultim pas, trebuie să apese butonul de plată, iar banii vor fi retrași automat de pe cardul adăugat în aplicație. În cazul în care se grăbește sau uită să plătească, banii vor fi retrași după un interval de timp.

Cum îți sună digitalizarea acestei afaceri din perspectiva noastră, MabIT?

Dacă afacerea ta are nevoie de o soluție, o strategie digitală, nu ezita să ne contactezi.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *