Din experiența cu clienții noștri, am ajuns la concluzia că după 3 luni poți genera vânzări din online chiar dacă afacerea ta este la început. Nu există totuși o rețetă garantată și categoric implică și muncă. Îți vom spune azi care sunt pașii pe care ar trebui să îi urmezi și tu dacă vrei să ai succes în online cât mai repede.
Dar înainte vreau să adaug ceva.
Atunci când vorbim despre creșterea unei afaceri, fie în online sau offline, trebuie să te gândești în două direcții.
1. Da, suntem în era digitală și trebuie să te folosești de tehnologie
2. Dar mai important ca punctul 1 este dezvoltarea ta personală pe parte antreprenorială
Cele două merg împreună și nu vei reuși să îți crești afacerea dacă nu îți aloci timp să te dezvolți. Nivelul afacerii tale este dat de nivelul tău.
Din păcate mulţi pun accent foarte mult pe componenta tehnologică astfel încât nici măcar nu fac primul pas în această direcţie, sau dacă îl fac, se blochează la al doilea, panicaţi de avalanşa de informaţie pe care trebuie să o digere. Aşa că dau vina pe.. tehnologie: “Nu am informaţia. Nu am secretele din interior.”
Urmează să îți expunem 5 pași foarte ușor de urmat, dar ține minte că oamenii care nu sunt antreprenori dar doresc să devină, au frica de schimbare (de începerea de noi etape), le este frică de necunoscut.
Cei care vor să fie antreprenori… au nevoie de impulsuri exterioare ca să se apuce de treabă.
Acum dacă vei avea informaţia, dacă eu sunt aici drept dovada că am reuşit în urma respectării unor simple bife pe o listă… de ce să ai nevoie de alte impulsuri ca să acţionezi?
Ori asta e componenta psihologică pe care o subestimăm adesea. De aceea spun că, dacă vrei să îți crești afacerea, trebuie în primul rând să te educi continuu.
Episodul de azi este pe metoda unui set de pași pe care să îi urmezi.
Dacă ai urmat aceşti paşi, banii au început deja să intre în cont şi ai experienţa care să te ducă la nivelul doi, în care vei putea să te specializezi şi mai mult şi să oferi VALOARE.
Deci, care sunt primii pași pentru a face bani din online?
Pasul numărul 1 – Domeniu, Găzduire, Site
Trecând peste etapa în care ți-ai definit brandul personal, îți cunoști clienții ideali, începem direct de la cum să ajungi la ei cât mai rapid.
Cumpără-ți un domeniu, numele site-ului tău (dacă nu îl ai déjà). Apoi dacă decizi să îți faci singur website-ul, trebuie să cauți găzduirea și să înveți cum să îți faci un site în WordPress (varianta cea mai simplă care nu îți necesită cunoștințe tehnice) sau apelează la noi să te ajutăm.
Ai grijă ca informațiile din site să fie cât mai clare și să îndemne vizitatorii să treacă la acțiunea pe care ți-o dorești, fie să te sune, fie să cumpere online. Odată ajunși oamenii pe site, degeaba îl ai dacă nu își face treaba. Treaba lui este să îți aducă potențialii clienți și să te ajute să identifici de ce ei nu se transformă în clienți. Deci util ar fi să adaugi în acest pas și Google Analytics și Google Trends.
Pasul numărul 2- Cont Mailchimp
Acest pas este cheia în afacerile pe internet.
Nu trebuie să laşi acest pas pentru mai târziu. Astfel îți construiești o listă de prospecţi, de oameni care sunt cu adevărat interesați de ceea ce ai tu de oferit. Dacă nu faci asta, traficul se va pierde fără să îl poţi recupera. Aici ai control absolut și poți contacta persoanele chiar și în situația în care mâine Facebook dispare. Deci ei nu vor dispărea.
Apoi ai nevoie de un material de valoare pe care să îl oferi în schimbul emailului. Asta se numește “ethical bribe”… adică mită etică pentru că tu te alegi cu adresa lui de email, iar el va beneficia de informații care să îl ajute în domeniul lui.
Apoi cu ajutorul unui autoresponder precum Mailchimp sau Aweber, îi vei notifica atunci când ai un material nou sau lansezi un produs sau o ofertă. În felul acesta vei ţine legătura cu ei şi vei putea crea o legătură strânsă între tine (specialistul) şi ei (cei interesaţi de domeniul tău).
Pasul 3 – conținut de valoare constant
Acum că ai o listă de prospecți trebuie să le trimiți regulat conținut de valoare, care să îi ajute. Doar în acest fel poţi ridica ştacheta şi îţi poţi creşte lista la sute, mii, zeci de mii de oameni. Eu postez pe siteurile mele de două ori pe săptămână şi pot vedea în statistici cum că, de fiecare dată când nu postez, îmi scade numărul oamenilor care se înscriu în lista mea.
Articolele de pe blog vor fi comentate de oamenii interesaţi, cei care sunt încântaţi de informaţia oferită, vor trimite mai departe prietenilor lor, dacă şi ei sunt interesaţi, îţi vor lua materialul gratuit şi se vor adăuga în lista ta.
Ca un reper, să îți faci o idee, în 3 luni se pot strânge între 300 și 1500 de oameni în listă.
Aceştia sunt prospecţii, oameni care sunt interesaţi de domeniul tău şi cărora le vei putea vinde sau recomanda, la un moment dat, un produs.
Pasul 4 – chestionare de identificare nevoi
Acest pas, de multe ori este ignorat și din păcate este esențial să se țină cont de el.
Acum că site-ul este un construit să se dezvolte este de datoria ta să creezi o punte între tine și oamenii pe care îi ai în listă. Trebuie să le identifici nevoile.
Metoda haotică de câștig online spune că îți faci site-ul, aduni oamenii apoi le vinzi ceva… dar metoda corectă este să faci site-ul, aduni oamenii apoi îi întrebi ce vor, afli ce frustrăi au. Abia apoi după ce îți cunoști audiența cu adevărat vei duce site-ul în direcția potrivită, dar poţi face şi produsele dorite de ei pentru a le comercializa (nu dorite sau ghicite de tine).
Deci în acest pas, faci chestionare prin care le pui întrebări referitoare la nevoile lor, la părerea lor despre site-ul tău, le pui întrebări despre nevoile pe care le au ei în domeniul respectiv şi care sunt aşteptările.
Alegi un procent din listă (nu are rost să trimiţi la toată lista) şi le ceri ajutorul. Vei rămâne surprins să vezi câţi oameni îţi vor răspunde. Le poţi da în schimb un alt material de valoare, ca şi recompensă.
Odată ce strângi răspunsurile lor, vei înţelege mai bine nevoile lor și nu vei mai duce siteul încotro vrei tu, ci încotro vor clienţii tăi.
Odată făcut chestionarul, deja te poţi gândi să comercializezi un produs, ca să obţii venituri.
Ultimul pas, pasul nr. 5 – Monetizare
Poți monetiza în două feluri:
1. Fie vinzi prin afiliere și primești comision – adică trimiți listei tale recomandări de produse și tu primești procent din vânzările generate.
2. Fie lansezi tu produse proprii pe care să le vinzi.
Concluzie. De ce 3 luni?
Pentru că într-o singură lună poţi avea site-ul gata şi materiale deja publicate, pentru că în 1-3 luni poţi aduna o listă destul de mare încât să poţi vinde, ori prin afiliere ori prin produse proprii.
Dacă ai nevoie de ajutor, fie pe parte de strategii de marketing sau pe zona de website nu ezita să ne contactezi. Pachetul #buildYourBusiness este gândit astfel încât să ai o afacere profitabilă în cel mai scurt timp.