Aș vrea să încep prin a clarifica CÂND vine această întrebare.

Am primit această întrebare DOAR de la clienții care:
  • au o afacere nouă (lansată de câteva luni) sau care nu au prea fost prezenți în online până acum;
  • care au investit într-o strategie de marketing, în crearea unui branding și un website, iar așteptarea lor este că: „acum că le am, asta înseamnă că afacerea mea va avea succes imediat”  fără a lua în considerare că succesul vine din implementarea strategiei, iar implementarea strategiei înseamnă TIMP. Nu e suficient să urmezi doar planul de postări care vine împreună cu strategia (și nici măcar asta nu e îndeajuns);
  • care nu alocă timp în a înțelege ce înseamnă promovarea în online, care nu au focus pe a crea o comunitate în jurul brandului (lipsește aici intenția de a servi, există doar cea de a vinde) și care se promovează în online fiindcă „trebuie să fim și noi aici, dar să o facă altcineva fără intervenția mea și cu buget cât mai mic”

După ce am strategia de marketing și brandingul, la ce ar trebui să mă gândesc?

Din experiență, ne-am dat seama că primul lucru care trebuie discutat este cel legat de AȘTEPTĂRI și bugetul de implementare. Pentru a avea așteptările realiste este esențial să înțelegi cum ar trebui implementate pentru ca ele să aducă rezultate.

Strategia de marketing. În cât timp aduce rezultate și în ce condiții?

Indiferent de obiectivele definite în strategie, obiectivul principal este cel de VÂNZARE și vânzările nu vor veni dacă se urmează DOAR o tactică și anume postările organice din Facebook/ Instagram/ TikTok. Conform celor de la Converse Digital o strategie Social Media „își ia zborul” după aproximativ 6 luni – 1 an și asta dacă se ține cont și de ce urmează să citești.

Totuși asta nu înseamnă că nu poți avea vânzări în primele trei luni, dar necesită ceva mai mult efort!

PROMOVAREA ORGANICĂ NU VA ADUCE VÂNZĂRI imediate fără a fi susținută prin reclame și fără a crește o bază de date cu potențiali clienți.

Hm.. cum? Dacă fac postări oamenii află ce fac, cum îi ajut și vor cumpăra nu?

Aici este așteptarea greșită. În primul rând trebuie să ajungi la acești oameni. „Dacă fac postări în mod constant, contul crește și automat dupa trei luni apar vânzările”. Postările nu sunt suficiente!

Care este rolul postărilor organice?

Rolul principal este SĂ CREȘTI O COMUNITATE. Să crești o comunitate nu e ușor și necesită TIMP. E important SĂ FII, nu doar să faci. 

TIMP = postări făcute după un plan, dar care să pară ca sunt făcute de tine prin video-uri cu tine și despre afacerea ta, să adaugi prieteni noi în lista ta, să fii activ în grupurile de Facebook și să-ți dai cu părerea acolo, să comentezi la postările concurenței, să obții guest posts, să interacționezi cu alte conturi pe care le admiri etc. 

Nu toate aceste lucruri pot fi delegate către cineva extern precum o agenție ci trebuie făcute de tine sau de cineva din interiorul businessului.

Rolul nostru ca agenție este să îți SALVĂM DIN ACEST TIMP și să te ghidăm în așa fel să afli ce ți se potrivește, ce îți este ușor să faci și unde să fii prezent, dar nu putem face TOTUL în locul tău și mai ales nu te poți aștepta să obții vânzări doar pentru că se fac niște postări. 

Totodată timpul se măsoară și în bani. Nu poți să ceri rezultate care vin dacă se implică timp (care nu este al tău) fără să îl plătești sau plătești mai puțin decât ar trebui.

Nota aici: Cu cât aloci tu mai mult timp cu atât vei plăti mai puțin în obținerea rezultatelor.

De ce postările organice nu aduc vânzări imediate FĂRĂ ads și fără a fi prezent și în offline?

PENTRU CĂ NU AJUNG LA MULȚI OAMENI, nu ajung la oameni noi.

Algoritmii se schimbă des, foarte des… și dacă măsori ceea ce faci o să observi că postările ajung la 20% dintre cei care te urmăresc. 20%!! Se poate crește acest procent, e adevărat, ținând cont de orele la care clienții tăi sunt activi în Social Media, interacționând cu alte conturi înainte și după ce se face o postare, postând cât mai mult conținut video și mai ales postând toate tipurile de conținut care ne sunt permise.

Din ce am scris mai sus cred că deja ți-ai dat seama că postările organice nu au cum să aducă rezultate imediate fără investiție de timp.  O comunitate crește dacă intenția e să oferi, nu doar să primești, iar vânzările aici vor veni pentru că ai câștigat încrederea oamenilor.

Cum câștigi încrederea oamenilor? Cum îi faci să cumpere?

Prin a vorbi despre CE, CUM, DE CE.

CE vinzi, care este serviciul/ produsul. 

CUM faci ceea ce faci? Adică să vorbești despre tine ca antreprenor, despre oamenii din echipă, despre ce este important în relația cu clienții etc. 

DE CE faci ceea ce faci?  DE CE se referă la misiunea afacerii, la misiunea ta ca om, iar asta nu are nicio legătură cu vânzarea, cu banii… este despre a servi, despre a contribui cu ceva în viața clienților tăi. 

Pentru a trece oamenii prin tot procesul CE, CUM, DE CE este nevoie de mai mult de trei luni, deși îți zic că se poate forma o comunitate faină chiar și în trei luni, dar înseamnă IMPLICARE!

Okay, am înțeles acum ce e cu postările organice, dar cum pot să grăbesc să obțin vânzări?

Prin alte tactici care vin într-o strategie.

Tacticile se referă la ce putem face pe fiecare canal în parte:

  • Canalele Social Media (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Pinterest, Youtube) prin postări organice și campanii plătite (împreună!) + influence marketing (după caz).
  • Website prin optimizările SEO, prin profilul din Google MyBusiness, prin articolele de blog și prin capturarea de date din site.
  • Email Marketing pentru a face oamenii să finalizeze procesul de vânzare (dacă e vorba de magazin online) sau pentru a crește baza de date cu potențiali clienți. Email marketingul contribuie la creșterea comunității și ca să reușești asta urmărește te rog VIDEO-UL DIN ACEST ARTICOL în care am explicat cum poți obține vânzări în primele trei luni prin email marketing. 
  • prezența în offline, la evenimente, târguri, networking etc. Apoi de aici oamenii interesați să fie trimiși în online, unde vor intra în flow-ul de mai sus (audiența rece). 

Concluzie

Ca să răspund la întrebarea „De ce nu mi-ați adus nicio vânzare după trei luni de postări?” – Pentru că s-au urmat doar două tactici din strategie (postări și website) și pentru că nu s-a investit timp pentru ca tacticile să aducă rezultate (pentru a crea conținut valoros). Chiar dacă ar fi existat investiția de timp, asta nu ar fi garantat și obținerea vânzărilor fără a aplica și celelalte tactici care să te ajute să ajungi la cât mai mulți oameni.

Îți reamintesc articolul de la Converse Digital care explică foarte bine când și cum apar rezultatele în urma postărilor organice. Aceste rezultate se referă la engagement, număr de urmăritori, NU doar la vânzări.  

Ca să obții vânzări în primele trei luni NU trebuie să fii peste tot, adică și pe Facebook și pe Instagram și pe Pinterest și Linkedin și NU trebuie să aplici toate tacticile.

Este important să alegi canalul  unde îți sunt cei mai mulți clienți și care îți place desigur (în ceea ce privește Social Media, iar organicul NU aduce vânzări rapide fără ADS). 

Ține cont și de faptul că dacă ai un website nu înseamnă că o să apară primul în căutările din Google. „Bătălia” din Google e pe mai multe fronturi, iar scorul 100 (maxim) pentru optimizările SEO nu garantează că site-ul va fi rankat printre primele. Mai sunt și alți factori aici și anume relevanța site-urilor unde apare site-ul tău și dacă apare (link builds – să scrie și alții despre tine și despre afacerea ta). Dar aici e o altă poveste și o să scriu într-un articol separat. 

Toată această activitate, goana după vânzări trebuie să fie fun, să fie orientată către a oferi din tot ce știi și ce faci pentru ca oamenii să te cunoască, să prindă încredere și apoi să se convertească. 

Deși pare complicat, nu este, iar noi suntem aici să ușurăm și să îți arătăm cum să faci pentru a obține rezultate în bugetul disponibil. Dar nu putem face asta fără implicarea ta.

Când spunem că „tratăm afacerile ca și cum ar fi ale noastre”, ne referim la faptul că suntem 100% dedicați, prompți și orientați către a găsi soluții, dar nu avem cum să facem totul în locul tău.

Te susținem în tot procesul spre succesul afacerii tale!

Cum?

Angajează un MabIT! 

Angajează un MabIT este pentru tine dacă:

  • vrei ca afacerea ta să aibă o prezență relevantă și constantă în social media
  • vrei să câștigi timp
  • vrei să vezi rezultate în urma postărilor organice și cele plătite
  • vrei să înțelegi cum ar trebui să fie prezentă afacerea ta în social media
  • nu ai timp să te ocupi de paginile tale de social media
  • vrei să îți cunoști clienții mai bine
  • vrei să îți educi clienții pentru a-i face să înțeleagă ceea ce oferi
  • vrei să îți formezi o comunitate în jurul brandului

 

Îți punem la dispoziție O ECHIPĂ DE SPECIALIȘTI care să te ajute cu promovarea afacerii tale în online.

 

Vezi tot ce putem face pentru tine AICI.

    2 răspunsuri

    1. O discutie interesanta merita comentata. Cred ca ar trebui sa publicati mai multe despre acest subiect, s-ar putea sa nu fie un subiect tabu, dar de obicei oamenii nu discuta astfel de subiecte. La urmatorul! Toate cele bune!!

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *