Cum construiești o strategie de marketing omni-channel

Atunci când sunt întrebați ce obiective au pentru business-ul lor, majoritatea antreprenorilor spun în cor “Vânzări crescute!”. Dar puțini dintre ei au și o strategie pentru acest obiectiv. Mai precis, 1 din 10 antreprenori are o strategie de marketing scrisă.

De ce să ai o strategie de marketing?

Nu poți să ai vânzări pentru produsul sau serviciul tău, dacă nu îl promovezi. Dacă oamenii nu află de ceea ce le poți oferi, atunci cum să ajungă să îți cumpere produsul?

Deși este destul de clară legătura, majoritatea antreprenorilor speră ca produsul lor să se vândă de la sine sau cu mici eforturi. În realitate, acest lucru este aproape imposibil. Strategia de marketing este importantă pentru că face parte din strategia de business.

Studiile arată că peste 60% dintre cei care sunt în căutare de a cumpăra ceva, o fac prin intermediul online-ului. Ulterior, 44% dintre ei ajung și să achiziționeze. Și există un potențial de creștere a vânzărilor foarte mare.

Cu cât ești mai prezent în online, cu atât șansele de a vinde mai mult cresc. Însă nu e garantat 🙂 Sunt o mulțime de oameni de marketing care cred că promovarea pe mai multe canale vine cu rezultate garantate. 

Nu e suficient:

  • să ai un website;
  • să te promovezi pe mai multe canale precum Facebook, Instagram, TikTok;
  • să scrii articole de blog;
  • să faci Facebook ADS și Google ADS;
  • să faci campanii de e-mail marketing.

Ai nevoie de o strategie de promovare unitară, în care fiecare canal să se susțină reciproc.

Ce este o strategie de promovare omni-channel

O strategie omni-channel este calea prin care brandul comunică unitar și oferă utilizatorilor o experiență similară, indiferent de platformă. Cu alte cuvinte, omni-channel înseamnă că fiecare canal de promovare pe care îl utilizează un brand susține același mesaj.

Astfel, călătoria utilizatorului este una simplă și ușor de urmărit. Atunci când un brand se promovează omni-channel, există o consistență și o claritate a mesajului transmis.

Omni-channel vs. multi-channel: care e diferența

Majoritatea antreprenorilor sau oamenilor de marketing se promovează multi-channel. Ce înseamnă acest lucru? Că un utilizator are acces la o varietate de canale de comunicare ale unui brand, dar care nu sunt interconectate sau sincronizate.

În schimb, în strategia de promovare omni-channel există canale de promovare multiple, dar conectate și care facilitează trecerea de la unul la altul fără probleme.

Imaginează-ți că produsul unui brand este o atracție turistică la care vrei să ajungi. Iar fiecare canal de promovare este un drum către această atracție. O promovare omni-channel înseamnă că fiecare drum este clar, este drept și frumos pavat, iar la capătul lui ajungi cu siguranță la atracția turistică.

Totodată, omni-channel înseamnă și că de oriunde ai începe această călătorie, la final, vei ajunge la destinație.

În schimb, promovarea multi-channel înseamnă că există mai multe drumuri, dar nu neapărat bune de traversat 🙂 Și nu înseamnă neapărat că la finalul călătoriei vei ajunge la atracția mult visată.

E posibil ca drumul să fie confuz, nepavat sau poate chiar să se înfunde.

Ce face o strategie de promovare să fie omni-channel

Conform unui studiu recent, un utilizator are nevoie de 54 de interacțiuni, numite și touchpoints, cu un brand înainte de a face o achiziție. Dacă focusul tău este să îți vinzi produsul, dar te promovezi multi-channel, fiecare interacțiune a utilizatorului cu canalele pe care te promovezi e un nou start. Practic, utilizatorul o ia de la 0 cu încrederea acordată în brand și călătoria către achiziție.

În final, te alegi cu un client confuz și care renunță la procesul de achiziție pentru că e prea ambiguu pentru el. Amintește-ți că în ziua de azi, oamenii își pierd răbdarea și atenția foarte rapid!

Pe de altă parte, strategia omni-channel facilitează atingerea acestor touchpoints, iar fiecare interacțiune îl convinge tot mai mult să ia în considerare produsul tău. Și de ce nu, chiar să-l cumpere 🙂 

O strategie de promovare omni-channel trebuie să aibă:

  • Un tone of voice și un branding coerent și identificabil
  • Mesaje personalizate bazate pe interese specifice
  • Conținut care este informat de interacțiunile anterioare ale utilizatorului și de stadiul actual al călătoriei cumpărătorului prin funnel.

Ce face o strategie omni-channel să fie bună

Cu siguranță, o strategie omni-channel bună este cea care reușește să îmbine marketingul, vânzările și relațiile cu clienții într-un mod optim. Există șanse foarte mari ca un client să revină atunci când:

  • întâlnește pe toate canalele de promovare un mesaj unitar, pe un ton specific brandului,
  • are o călătorie spre achiziție foarte simplă și plăcută, indiferent de dispozitivul de pe care face achiziția
  • are parte de Customer Care personalizat și prompt.

Uite ce trebuie să bifezi în business-ul ca să te asiguri că te promovezi omni-channel și o faci bine:

  1. Să ai un flux de informații între canale fără întreruperi, inclusiv între site-ul web și procesatorul de plăți. Vrei ca al tău client să finalizeze comanda cu produsele pe care le are în coș, nu să se oprească la check-out.
  2. Să cunoști călătoria clientului tău spre achiziție. Atunci când știi de unde preferă să cumpere și în ce fază a funnel-ului se află, poți optimiza procesele pentru a-i ușura “drumul”.
  3. Să măsori constant performanța strategiei omni-channel. Aceste măsurători se fac pe baza unor indicatori de performanță, numiți și KPI. Pe măsură ce îmbunătățești strategia de promovare, rezultatele devin mai bune.

Top 3 strategii de marketing omni-channel de succes

Disney

Unul dintre cele mai cunoscute și mai apreciate branduri, atât de copii, cât și de părinți, Disney are o strategie de promovare omni-channel bine pusă la punct. În mediul online, website-ul Disney are o mulțime de funcționalități și rulează foarte bine și în varianta mobile.

Ulterior, dacă ai ajuns la unul dintre parcurile de distracții, poți opta pentru a-ți planifica întreaga călătorie la Disney și a evita cozile. Platforma îți permite să vezi unde se află atracțiile pe care vrei să le vizitezi și timpul estimat pentru a ajunge acolo.

De ce funcționează această strategie? Pentru că ajută clienții să aibă o experiență unică, fără neplăceri și fără timp pierdut. Amintește-ți că timpul este cea mai importantă resursă a oamenilor!

Apple

Lider de top în industria tehnologiei, Apple duce strategia omni-channel la un alt nivel. Cu un ecosistem bine pus la punct prin tehnologia iCloud, Apple pune absolut totul la îndemâna utilizatorilor. 

Mesajele, fotografiile și aplicațiile sunt stocate în iCloud, iar la trecerea de la un dispozitiv la altul, sistemul pune toate piesele de puzzle la locul lor. Așadar, datele utilizatorului nu se pierd, iar timpul pe care îl pierdea pentru configurarea completă a mobilului este redus semnificativ.

În plus, ecosistemul Apple ușurează utilizarea tuturor dispozitivelor și permite interconectarea lor.

De ce funcționează această strategie? Pentru că optimizează procesele de bază prin care trec utilizatorii și facilitează tranziția cât mai ușoară de la un dispozitiv la altul, chiar de la mobil la desktop.

Spotify

Strategia omni-channel a Spotify se bazează pe sincronizarea platformei în cele 3 variante ale ei: browser, aplicație mobilă și aplicație desktop. Așadar, poți asculta muzică în căști la telefon și să schimbi melodia din aplicația pentru desktop.

În plus, Spotify se remarcă prin playlist-urile personalizate și recomandările specifice pe care le oferă utilizatorilor.

De ce funcționează această strategie? Pentru că permite utilizatorilor să se bucure de aceeași experiență a platformei, indiferent de dispozitivul ales. Totodată, permite trecerea ușoară de la un device la altul.

Cum poți să ai o strategie de marketing omni-channel pentru afacerea ta

Indiferent de nișa în care se încadrează business-ul tău, strategia de marketing omni-channel este aplicabilă. Așadar, am pregătit pentru tine o listă de pași pe care trebuie să îi urmezi pentru a te promova corect:

  1. Identifică corect avatarul de client. Acesta este punctul T0. De aici pornește corect strategia de promovare!
  2. Creează conturi pe toate platformele relevante pentru business-ul tău, dar mai ales pentru avatarul de client.
  3. Personalizează acțiunile de marketing în funcție de preferințele avatarului. Reacționează pozitiv la email-uri sau notificări în aplicație? Atunci menține aceste canale active și vino în permanență cu un conținut interesant.
  4. Creează legături între toate platformele pe care le folosești: website, Social Media, email marketing, aplicație mobilă, Ads.
  5. Oferă servicii de Customer Support bine puse la punct, care să rezolve problema clienților și să inspire încredere. Cu cât răspunsul e mai clar și mai rapid, cu atât clientul e mai satisfăcut.
  6. Măsoară performanțele și adaptează strategia în funcție de rezultatele obținute.

O strategie de marketing omni-channel e complexă, dar nu e imposibil de implementat. Ai nevoie de CLARITATE pentru a începe.

De aceea, în 28-31 martie 2024, organizăm workshop-ul practic #BuildYourDigitalBusiness 3, în cadrul căruia poți obține claritate și o strategie omni-channel completă!

Vezi dacă workshop-ul practic este pentru tine!

    Un răspuns

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *