Noi avem CLARITATEA, tu SUCCESUL.

De ce este importantă strategia de marketing?

1. Ce zic studiile despre comportamentul oamenilor în online? 2. Ce este o strategie de marketing și cum te ajută mai exact? 3. Tehnici de marketing online și de ce trebuie sa ții cont în elaborarea unei strategii de marketing 4. Exemple de strategii de marketing

De ce este importantă strategia de marketing?

Cuprins
1. Ce zic studiile despre comportamentul oamenilor în online?
2. Ce este o strategie de marketing și cum te ajută mai exact?
3. Tehnici de marketing online și de ce trebuie sa ții cont în elaborarea unei strategii de marketing
4. Exemple de strategii de marketing

Ce zic studiile?


Studiile arată că peste 60% dintre persoanele care caută să cumpere ceva o fac prin intermediul online-ului, iar în ultima vreme acest procent a crescut considerabil.
Apoi, peste 44% dintre aceste persoane ajung să și achiziționeze. Realizezi cât potențial de creștere vânzări există aici?

Ca să reușești totuși să vinzi și să crești, este aproape imposibil să o faci fără o strategie de marketing. Concurența este mare și oferta este diversă. La un singur click distanță găsesc ce caut la un preț mai bun. De ce să aleagă oamenii să cumpere de la tine?

Ce este o strategie de marketing și cu ce te ajută mai exact?

O strategie de marketing are rolul de a aduce claritate și de a prioritiza. În relația cu clienții noștri auzim des „eu știu ce am de făcut”, dar în urma discuțiilor cu noi realizează apoi că de fapt lipsa clarității și a prioritizării este cea care afectează rezultatele.

Noi credem cu tărie că o strategie se face prin gândire, NU prin idei! De aceea atunci când concepem o strategie pentru clienții MabIT trecem prin patru etape:

1. Brief

Care are rolul de a aduce claritate și de a defini obiectivele de vânzare. Vorbim despre CE vând – la modul în care înțelegem ce cumpără de fapt clienții, CINE sunt – eu ca antreprenor, ca om de marketing, ca business și CUI vând – unde aflăm unde ne este focusul, pe ce nișă de piață. În această etapă alocăm două întâlniri care împreună însumează peste 3 ore. E tare faină această etapă și singur e greu să faci. Ai nevoie de ajutor.

Rolul meu ca strateg digital este acela de a intra în mintea potențialilor tăi clienți și de a încerca să găsesc răspunsuri la următoarele întrebări:

  • La ce se gândește?
  • Ce simte?
  • Ce emoții aș putea utiliza în strategiile mele de marketing pentru a-i motiva să cumpere chiar acum?

Când ai răspunsurile la aceste întrebări, poți crea un sistem de marketing care va funcționa foarte bine ani la rând.

2. Research

Unde analizăm cei 5C: Clienți, Competitori, Context, Colaboratori, Companie (situație actuală) + analiza SEO.

  • Când vorbim despre clienți ne raportăm la obiectivele de vânzare transformate în obiective de marketing și definim clientul/ clienții ideali. În funcție de ceea ce vreau să vând pot să definesc un avatar de client ideal principal și să adaug particularități pentru fiecare categorie de produse/ servicii.
  • Analiza competiției este partea cea mai importantă dintr-o strategie și nu pentru a copia ci pentru a afla ce vede și ce aude clientul meu și din alte părți. Doar așa pot identifica cum mă pot diferenția și să definesc răspunsul la întrebarea: De ce să cumpăr de la tine și nu de la competiție?
  • Contextul este foarte relevant pentru a vedea și a analiza oportunități. În baza contextelor pot decide dacă să abordez o strategie pe campanii și cum pot să mă folosesc de un context nefavorabil în avantajul meu și cum să-mi adaptez afacerea pe schimbarea de comportament a oamenilor.
  • Colaboratorii, partenerii sunt importanți pentru că mă ajută să îmi ating obiectivele mai rapid. Aici poate intra și influence marketing sau poate un eveniment offline care să mă ajute să ajung la mai multe persoane într-un timp mai scurt.
  • Companie – analiza situației actuale trebuie făcută pentru a ști unde mă aflu ca să pot să ajung unde îmi doresc.
  • Analiza SEO – ajută să știu pe ce să scriu conținut și cum și pe ce mă ranchez ca să reușesc să aduc cât mai mult trafic organic.

3. Planificare

Stabilire direcție strategică – cum mă poziționez, cum comunic și care este abordarea în baza căreia îmi definesc toate tacticile. Și astfel ajungem să definim în această etapă și canalele pe care mă voi promova și ce voi face pe fiecare în parte + ce voi măsura. Foarte important să definim aici și indicatorii de performanță. Ei NU sunt reprezentanți doar de numărul de vânzări! Contează traficul adus pe website, creșterea numărului de urmăritori, a bazei de date etc.

4. Implementarea

Urmarea planului, măsurarea și adaptarea după caz. Acest pas este desigur cel mai dificil și necesită o muncă de echipă. Singur e greu și copleșitor să le faci pe toate. În poziția de antreprenor NU trebuie să faci digital marketing, dar pentru a înțelege este nevoie să fi încercat sau să fi făcut la un moment dat. Cheia succesului aici este consecvența și delegarea.

Tehnici de marketing online și de ce trebuie sa ții cont în elaborarea unei strategii de marketing

Strategia de marketing este un proces de planificare și implementare a unor acțiuni care au ca scop atingerea obiectivelor de business. Eu ca om de marketing am rolul să îți înțeleg planul de business!

În tot acest proces se ține cont și de trenduri.

Strategia de marketing trebuie să fie înțeleasă ca un proces de planificare și implementare a unor activități care vizează atingerea tuturor obiectivelor de care compania are nevoie. Aceasta trebuie sa țină cont de trend-uri.

Website

  • Dacă ne raportăm la website, acesta trebuie să respecte cei 3 C: Clear – în primele 5 secunde să înțeleg ce vinzi și de ce să cumpăr de la tine, Capture – să păstrezi legătura cu mine și să îmi dai ocazia să te cunosc mai bine, Convert – procesul de achiziție/ contact să fie cât mai ușor. Desigur că user experince e un must și timpul petrecut pe website să fie cât mai plăcut și valoros pentru mine (de aceea secțiunea de blog NU este opțională).

Social Media organic

  • Ține cont de următorii 5 piloni de comunicare:
  1. Educare – educă despre industria ta, produsele/ serviciile pe care le oferi și încearcă să trezești conștientizarea în mintea potențialilor tăi clienți. Scopul acestor postări este să aducă trafic pe website și să crească numărul de urmăritori. Scrie conținut valoros și căutat.
  2. Promoție/ Ofertă – desigur că e important să vorbim despre ceea ce vindem, dar spunând cu ce ajutăm. Întotdeauna este despre ceilalți, NU despre noi. Să ai asta în minte!
  3. Conversație – în social media – scopul principal ar trebui să fie acela de a crea/ crește o comunitate în jurul brandului și pentru a reuși asta, comunicarea trebuie să fie bidirecțională. Adresează întrebări, cere păreri și încearcă să generezi interacțiuni în postări.
  4. Conectare – viața adevărată este în offline! Clienții tăi folosesc ceea ce tu oferi în viața reală. Crează contexte prin care să le dai ocazia să te cunoască și offline. Expune momente prin care se pot conecta cu tine sau cu brandul tău.
  5. Motivație/ Inspirație – postări care au rolul să umanizeze brandul. Vorbește despre povești de succes, oameni din spatele afacerii și motivează prin exemple reale. Aceste postări trebuie să fie cu impact.

ADS

  • Trebuie să creezi funnels! Nu vinde direct. Ține cont de etapa în care se află oamenii atunci când interacționează cu brandul tău.
  1. Dacă este o audiență rece (nu a auzit niciodată de afacerea ta) oferă: articole de blog, postări educative, conținut video valoros, studii de caz, quiz-uri, produse gratuite.
  2. Dacă a auzit, dar nu a cumpărat – audiența caldă – oferă acces gratuit limitat, webinarii, produse cu preț mic, produse de demo, video de branding, cărți etc.
  3. Dacă a cumpărat – aici trebuie să îi faci să revină prin: evenimente fizice, produse/ servicii personalizate, oferte/ conținut diferit/e față de cele publice, gamification etc.

Email – alege să automatizezi acțiuni. La abonare programează un welcoming flow, la abandon comandă programează un flow prin care să determini persoana să finalizeze (adaugă și un email din partea owner-ului – mereu funcționează!), trimite lunar cel puțin un email către lista ta (ideal în fiecare săptămână) și folosește cei 5 piloni de comunciare din Social Media și aici.

Offline

Un marketing bun leagă offline-ul de online. Noi aplicăm cu succes marketing-ul hibrid.


Exemple de strategii de marketing

Vizitează portofoliul nostru pentru a vedea o mică parte dintre clienții MabIT. Servim o multitudine de industrii din toate segmentele și categoriile. Clienții noștri provin din sectorul producției, serviciilor, IT, horeca, medical și educațional.

Dacă vrei să înțelegi și mai bine cum să aplici și să îți construiești o strategie de marketing te invităm la workshop-ul nostru din 23-24 Martie care are loc la Fundata, jud. Brașov, într-un loc departe de aglomerație și ideal pentru a produce o schimbare.

Acest workshop este potrivit și pentru persoanele responsabile de acțiunile de marketing dintr-o companie. În urma acestuia vei obține strategia pentru afacerea ta. Vei obține claritate și vei economisi timp și bani datorită acestei experiențe.

Mai multe detalii și pentru înscriere AICI.
Noi avem expertiza, tu vânzările crescute.


    Share:

    Postări similare

    Noi avem CLARITATEA, tu SUCCESUL.